Antworten

Bother's Keeper sortering


norbertavoux
norbertavoux
Beiträge: 11
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Ik heb een probleem met de sortering in Brother's Keeper versie 6.6.

Ik zou willen dat twee- of meer-delige familie namen, zoals "De Backer" of "Van Gyseghem" gesorteerd worden op de volledige naam (zoals dat de gewoonte is in Belgie) en niet allen op het laatste gedeelte.

Wanneer ik Brother's Keeper in het engels gebruik werkt de sortering zoals ik het wil, maar wanneer ik een nederlandse vertaling gebruik (zij het bedutch, dutch of dutch2), dan is de sortering niet zoals ik het wil.

Ik denk dat komt door een of andere instelling in de bkw file. Deze files dienen normaal gezien als vertaling, maar bevatten blijkbaar ook instellingen die de sorteer routine aanpassen aan de taal.

Heeft er iemand een idee wat ik moet veranderen in deze file om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt,
Norbert
ben4848
male
Beiträge: 4
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Beste,
Ik zou u aanraden om uw probleem te sturen naar de make van het programma John Steed.
Je zal zeker een snelle oplossing krijgen.
Ik gebruik het al 18 jaar, maar heb bij de start daarmee rekening gehouden door de namen samen te voegen.
Grts,
Benoit Eric
norbertavoux
norbertavoux
Beiträge: 11
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Het probleem is ondertussen opgelost.
Ik heb in 2014 al contact opgenomen met John Steed.
Ik gebruikt nu dutch2.bkw, die de correcte configuratie bevat, maar na het veranderen van de taal (naar dutch2), is het nodig on een Kwaliteitscontrole (in het Bestand menu) uit te voeren om de namen te re-indexeren.

Bedankt voor uw antwoord,
Norbert
ben4848
male
Beiträge: 4
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Nog veel plezier met de hobby.
Antworten

Zurück zu „Andere programma's“