Antworten

sierstamboom tot 7 generaties afdrukken


hilaerts
female
Beiträge: 40
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Hallo
sinds gisteren heb ik problemen met het afdrukken van een sierstamboom in ronde vorm met 7 generaties. Het was steeds mogelijk om een goed leesbare versie af te printen op een staand blad.

Gisteren werkte het al helemaal niet meer en vandaag kan ik een print maken, op een liggend blad, maar op 17% wat ik veel te klein vind. Ik kan het formaat, noch de bladschikking aanpassen.

Ons nieuwe kleinkindje wordt waarschijnlijk geboren in de eerste week van december, ik zou haar ouders dan graag een stamboom van 7 generaties voorouders als kadootje geven.

Kan iemand helpen aub?

Andere stambomen lukken wel, maar spijtig genoeg maar tot 4 of maximum 5 generaties.

Alvast hartelijk dank bij voorbaat.

Hilde
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10857
Ik heb vorige maand een ronde 'stamboom' afgedrukt van generaties. Dat paste ruim op A1-formaat. 6 generaties moet dus zeker ook lukken. Als de stamboom voor andere gebruikers zichtbaar is vanaf het betreffende kleinkind, dan wil ik wel even een PDF-file voor je samenstellen op verschillende formaten, zodat je daarmee naar een printshop kunt.
Mocht het kleinkind niet zichtbaar zijn, dan mag je mij ook even een e-mailtje sturen, dan regel ik je PDF.

Momenteel moet ik zelf ook nog weleens wat rommelen met de beta-versie voor ik een juist resultaat heb, dus even snel vertellen hoe een PDF op juist formaat te maken zit er nog even niet in. Ik ga ook nog even voorstellen om aan het aantal generaties ook een vast papierformaat te koppelen. Dat zou al een stuk prettiger werken en te grote formaten zijn altijd door een printshop weer te verkleinen.





wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10857
Overigens zou ik zo'n ronde 'stamboom' liggend laten afdrukken. De breedte is immers groter dan de hoogte.
Onderstaand een (niet al te beste :-[)  foto van 8 generaties op A1-staand. Je ziet hoeveel ruimte je dan boven en onder overhoud. Liggend is en/of lijkt dat wat minder.

Bild
hilaerts
female
Beiträge: 40
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
hartelijk dank, ik vermoed dat er dan bij mijn instellingen een probleem is. Ik zoek verderi
Hilde
Antworten

Zurück zu „Andere programma's“