Antworten

Belangrijk bericht aan alle gebruikers van Aldfaer 9.0 en 9.1 !!

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10857
Belangrijk bericht aan alle gebruikers van Aldfaer 9.0 en 9.1

Het versienummer van uw huidige Aldfaer-versie ziet u via het Menu -> Help -> Versiebeheer Aldfaer en dan in de linker benedenhoek van dit venster onder Geïnstalleerd staan. Staat daar 9.0 of 9.1, lees dan aandachtig dit bericht!

Aldfaer 9.1 (en ook 9.0) bevat een ernstige fout die tot gegevensverlies kan leiden. Dit gegevensverlies kan optreden:

als het privacyfilter is ingeschakeld en er een GEDCOM-export wordt gemaakt. Het gemaakte GEDCOM-bestand kan dan onvolledig zijn.
als er vervolgens, zolang Aldfaer nog niet is afgesloten, gegevens worden gewijzigd of Bestand opschonen of Bestandscontrole en -reparatie wordt uitgevoerd. In dat geval kunnen er gegevens in het Aldfaer-bestand zelf verloren gaan.

Om die reden is de versie sinds 12 maart 2021 offline gehaald. Het heeft onze absolute voorkeur dat niemand versie 9.0 of 9.1 blijft gebruiken. Installeer volgens de onderstaande beschrijving terug versie 8.1. Wij werken ondertussen door aan een nieuwe versie, waarbij we niet over één nacht ijs zullen gaan zodat het uitbrengen ervan wel even op zich zal laten wachten.

Ons dringend advies aan iedereen met Aldaer 9.0 en 9.1 is om terug Aldfaer 8.1 te installeren. Deïnstalleer Aldfaer 9.0 of 9.1 door Uninstal.exe uit te voeren in de map waarin Aldfaer 9.0 of 9.1 geïnstalleerd is. Haal vervolgens het installatieprogramma van Aldfaer 8.1 van onze website en voer het uit, waarbij u dezelfde installatiemap gebruikt als voor Aldfaer 9.0 of 9.1.

Blijft u toch Aldfaer 9.0 of 9.1 gebruiken, maak dan onder geen enkel beding gebruik van het privacyfilter. Als het privacyfilter ingeschakeld is, schakel het dan onmiddellijk uit: menu Extra->Algemeen privacyfilter uitzetten.

Omdat wij niet in het bezit zijn van emailadressen van al onze gebruikers verzoeken wij u om dit bericht te delen met mede-Aldfaer gebruikers waarvan u weet dat deze geen forum bezoeker is.

Namens het Aldfaer-Team
janvanwassenhove9831
male
Beiträge: 393
Volgens uw aanwijzingen werk ik met Aldfaer 9.
Op mijn C-schijf staat inderdaad een map Aldfaer:
nergens zie ik daar een versienummer. Ik zie wel "Uninstal.exe" staan.
Op mijn D-schijf staan mijn Data.
Is het veilig indien ik de uninstal.exe in de map Aldfaer uitvoer?

In bijlage overzicht van de map Aldfaer op mijn c-schijf
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10857
Het zijn niet onze aanwijzingen, maar de aanwijzingen van het Aldfaer-Team.

U kunt uw vraag derhalve beter stellen op het forum van Aldfaer.
Antworten

Zurück zu „Geneanet : technische vragen“