Antworten

Plaatsnamen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
rogerpg
male
Beiträge: 34
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen

Plaatsnamen

Beitrag von rogerpg »

Hello,

Is er een lijst van de "aanvaarde" plaatsnamen?

1. Ik kreeg in "Stamboom nakijken - geografische gegevens" als fout "de voormalige gemeente "Berg" (met een 30-tal personen)
Ik heb van alles geprobeerd om te verbeteren, tot het lukte met de naam zoals in nl.Wikipedia, in dit geval "Berg (Tongeren)"
Ik heb nog andere namen uit te klaren (soms een naam die zowel in Nederland als in België voorkomt), vandaar de vraag om de lijst te vinden die Geneanet gebruikt.


2. Soms laten de akten van de burgerlijke stand onduidelijkheid bestaan: geboren te "Berg", er zijn meerdere plaatsen met die naam, en men kan niet altijd uit de context voor aangetrouwden terugvinden welke de juiste plaats "Berg" is.
Hoe geeft men dat aan om niet in de foutenlijst te komen?
Ik begrijp dat men sowieso de huidige naam of schrijfwijze moet zoeken: "Webede" komt in de foutenlijst, "Widooie" is OK.
Voor België heeft men dan nog de gemeentes kort bij de taalgrens, met een naam in de twee administratieve talen.
Gehuchten/parochies zijn soms na de geboorte van iemand van gemeente veranderd door grenswijzigingen, maar de naam van dat gehucht wordt niet als geboorteplaats aanvaard.

3. Wat als men alleen het land van afkomst kent? Bijvoorbeeld "geboren in Hongarijë"?

Uiteraard zoek ik een oplossing die zowel met geneanet compatibel is, als ook met mijn software (Généatique) van waaruit ik oplaad.

Dank bij voorbaat,
mvg,

Roger
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10962
Als de plaats Berg momenteel onderdeel uitmaakt van Tongeren, dan invoeren : Berg, Tongeren, [provincie], België. Dan zou dat op de kaart moeten verschijnen.
Dat kunt u via 'Lijsten' in één keer aanpassen voor meerdere personen.

Als de plaats vermeld in akten afwijkt van de huidige plaatsnaam, dan zou u dat in het aantekenveld bij het evenement kunnen vermelden. Daarvoor eventueel op het invoerveld even op 'Gedetailleerd' klikken rechts bovenin het schermpje.

U kunt gewoon alleen het land van herkomst invoeren.

Ik kan u verder niet vertellen of dit ook in uw andere programma werkt, daar ik dat programma verder niet ken.
Antworten

Zurück zu „Geneanet : technische vragen“