Antworten

mogelijke fout ?

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
Unregistrierter Benutzer (lacie1953)
avatar

mogelijke fout ?

Beitrag von lacie1953 »

soms is er een kind levenloos ter wereld gekomen. Dat betekent vaak geen voornaam ik vul dan n.n. in. Ik vraag mij af of de letters n.n. gezien gaan worden als mogelijke fout. Wie weet meer?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10865
Nee, u kunt in naamvelden en andere velden invullen wat u wilt. Dat leidt nimmer tot een mogelijke fout.

Te detecteren mogelijke fouten zijn fouten in datums. Als die niet logisch zijn, bijvoorbeeld overlijden of huwelijk voor geboorte, of een moeder die op 80-jarige leeftijd nog een kind baart, dan wordt dat gemeld als mogelijke fout.
Ook bijvoorbeeld als het ene kind in december 1980 wordt geboren en het volgende kind in februari 1981.

Overigens zou ik persoonlijk geen n.n. gebruiken in voornamen, dar men zoiets soms zou kunnen aanzien als initialen, en niet als afkorting. Persoonlijk zou ik kiezen voor drie puntjes, want dan is gelijk duidelijk dat er geen naam bekend is/was. Een vraagteken zou namelijk weer kunnen aangeven dat de naam u niet bekend is, maar dat er wel een naam geweest zou (kunnen) zijn. 'Doodgeboren' in de voornaam invoeren geeft overigens gelijk duidelijkheid over de situatie.

n.n. zou ik alleen gebruiken als zowel de achter- als de voornamen onbekend zijn, want dan is het duidelijk dat het om een afkorting gaat.
Unregistrierter Benutzer (lacie1953)
avatar

Re: mogelijke fout ?

Beitrag von lacie1953 »

harstikke bedankt voor de snelle reactie
Antworten

Zurück zu „Geneanet : technische vragen“