Antworten

privacy

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
vanwijnen28
vanwijnen28
Beiträge: 88
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen

privacy

Beitrag von vanwijnen28 »

We hebben een privacy filter van 75 jaar
Maar soms wil iemand van 80 jaar toch verborgen zijn.
Dan zijn er 3 opties Default, Openbaar en Prive.
Als ik deze persoon dan op Prive zet blijft hij toch zichtbaar
Wat doe ik verkeerd ?

met vriendelijke groet,
Ron van Wijnen
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10966

Re: privacy

Beitrag von wimdeckers »

U stelt een vraag vol tegenstellingen.

Wilt u even doorlezen wat u precies schreef, en dan de vraag correct stellen ?
vanwijnen28
vanwijnen28
Beiträge: 88
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Ik heb de vraag correct gesteld :

Maar zal hem verduidelijken

Het privacy filter van 75 jaar maakt alle personen geboren na 1946 onzichtbaar met een kruisje

Iemand geboren in 1941 dus 80 jaar oud wil toch onzichtbaar worden gemaakt.

Als ik het programma goed begrijp kan ik die persoon toch onzichtbaar maken door optie prive te gebruiken

maar als ik dat aanvink blijft die persoon toch zichtbaar.

Wat doe ik verkeerd ?

met vriendelijke groeten
Ron van Wijnen (een blije Geneanet gebruiker)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10966

Re: privacy

Beitrag von wimdeckers »

U kunt personen die ouder zijn dan de grens die u instelde voor de privacy niet verbergen.
De 3 keuze-opties werken alleen bij personen jonger dan de door u ingestelde leeftijdsgrens van 75 jaar.

Als u dus een 80-jarige in uw bestand heeft staan die verborgen wil worden, dan zult u de privacy moeten instellen op 85 jaar.

Waarom heeft u die overigens niet gewoon conform de wettelijke grens van 100 jaar ingesteld ?
vanwijnen28
vanwijnen28
Beiträge: 88
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Bedankt voor uw heldere antwoord,
We hebben eerst de 100 jaar grens aangehouden, maar krijgen toch veel mails over de groep, van 75 jaar en ouder.
Die vonden dat ze gewoon te zien mochten zijn en dat ze het makkelijk vonden voor hun onderzoek.
We gaan die persoon maar gewoon verwijderen zonder discussie, zodat we de goede naam van Geneanet hoog houden
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10966

Re: privacy

Beitrag von wimdeckers »

Uw antwoord lijkt wederom vol tegenstellingen te zitten. Maar dat komt feitelijk deels gewoon omdat u andersom denkt, dus even een (wellicht overbodige) uitleg :

Als u de grens op 100 jaar instelt, en u stelt de privacy in op 'Openbaar', dan kunt u nog levende personen jonger dan 100 jaar zichtbaar maken door hen op 'Openbaar' in te stellen.
Dat kan dan via de keuze-optie op het schermpje voor de invoer van de data van de persoon. Als u echter gebruik maakt van gedcoms om uw bestand aan te vullen, dan dient u die personen op 'Openbaar' in te stellen via de lijst 'Openbare personen', want de personen die in die lijst staan vermeld worden niet wederom onzichtbaar na het importeren van een nieuwe gedcom. De keuze op het invoerschermpje wordt door een gedcom wél overschreven, en dus zouden zichtbare personen van onder de 100 jaar na import weer onzichtbaar worden.

Keuze 100 jaar : personen onder de 100 jaar zichtbaar maken via de lijst 'Openbare personen'.
Keuze 75 jaar : personen van 75 tot 100 jaar kunnen niet zichtbaar gemaakt worden.
vanwijnen28
vanwijnen28
Beiträge: 88
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Citeer:
Indien de geboortedatum van deze persoon in de vertrouwelijkheidsperiode is bevat, is het mogelijk het verbergen van de gegevens te doorbreken (door 'privé' te kiezen) evenals het tonen van de fiche (door 'publiek' te kiezen).

Ik begrijp deze zin niet goed, wat is het verschil dan tussen Prive en Publiek in allebei de gevallen worden de gegevens getoond.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10966

Re: privacy

Beitrag von wimdeckers »

Die tekst dient nodig aangepast te worden, en er staat gewoon tweemaal hetzelfde.

Mijn uitleg is overigens correct, en meer up to date.
vanwijnen28
vanwijnen28
Beiträge: 88
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
bedankt voor uw geduldige uitleg
vanwijnen28
vanwijnen28
Beiträge: 88
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Inmiddels hebben we het filter besproken met de persoon die erom vroeg , en we mogen de gegevens laten staan.
Antworten

Zurück zu „Geneanet : technische vragen“