Antworten

Foto's importeren uit gedcom bestand

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
franseising
franseising
Beiträge: 13
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Ik ben een nieuwe Geneanet gebruiker en heb mijn personen geïmporteerd uit My Heritage via een Gedcom bestand. Hoe kan ik nu óók de foto's bij deze personen importeren?
Met vriendelijk dank
Frans Eising
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10864
In gedcoms staan geen foto's.
U kunt deze echter wel met een gedcom mee importeren vanuit een offline programma, met gebruikmaking van het daarvoor gemaakte hulpprogramma : https://nl.geneanet.org/product/upload.

Maar eerst dient uw bestand inclusief de foto's dus in een offline programma te staan. Daarvoor alles overzetten in het offline programma Family Tree Builder (van MH), middels synchroniseren, en daarna uit Family Tree Builder een gedcom exporteren, om die vervolgens met het speciale programma te importeren op Geneanet (let op : dat gaat dus buiten de site van Geneanet om).
franseising
franseising
Beiträge: 13
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Hartelijk bedankt, ik ga het proberen maar het My Hermitage programma is moeilijk in te zien omdat ik géén abonnee meer ben.
Mvg Frans Eising
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10864
Oei, dan is synchroniseren van uw bestanden op MyHeritage en in Family Tree Builder waarschijnlijk ook niet meer mogelijk.

Ik ben bang dat u dan uw foto's en documenten handmatig op Geneanet zult moeten invoeren.
franseising
franseising
Beiträge: 13
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Ik heb wél al mijn 177 foto's via gedcom naar een bestand op mijn C schijf kunnen plaatsen. Alle foto's staan met een jpg nummer, geen afbeelding van de foto wél als ik op de jpg klik zie ik de foto.
Hoe moet ik nu een foto naar de betreffende persoon overzetten? Gaarne uw advies!
m.v.g. Frans Eising
franseising
franseising
Beiträge: 13
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Nu heb ik de jpg aanduiding kunnen wijzigen via beeld - opties in miniaturen. De dubbele foto's verwijderd!
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10864
Staan die foto's gekoppeld aan personen binnen een offline genealogisch programma : dan het speciale importprogramma downloaden en een nieuwe gedcom vanuit uw offline genealogisch programma exporteren, en middels het speciale programma importeren op Geneanet.

Gaat het om een map foto's los van een bestand in een offline programma : dan kunt u de foto's slechts handmatig invoeren bij de betreffende personen op Geneanet.
franseising
franseising
Beiträge: 13
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
De foto's staan gekoppeld aan myheritage, waar vind ik het importprogramma?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10864
U gaf eerder aan dat u geen toegang meer zou hebben tot MyHeritage ?

Dat zou dan tevens betekenen dat u het bestand inclusief de foto's niet binnen Family Tree Builder kunt synchroniseren met uw bestand op MyHeritage.
Alleen indien u het totale bestand inclusief de foto's al in Family Tree Builder heeft staan, kunt u vanuit Family Tree Builder een gedcom exporteren, en die middels het speciale importprogramma van Geneanet tezamen met de in Family Tree Builder aan de personen gekoppelde foto's importeren op Geneanet.

Import van een gedcom rechtstreeks vanuit MyHeritage levert geen foto's op.
Dat dient dus echt te gebeuren vanuit Family Tree Builder.
Antworten

Zurück zu „Geneanet : technische vragen“