Antworten

zoek geboorte gegevens in Antwerpen in 1883


webersh
webersh
Beiträge: 34
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Beste,
Maria Josepha Speetjens is volgens haar huwelijks-gegeven in Antwerpen geboren in het jaar 1883.
Hoe kan ik deze geboorte-gegevens vinden, ook zou het prettig zijn om het huwelijk van haar ouders tw;
Maria Ida Vossen met Jan Willem Speetjens daar te vinden.
Wie kan mij helpen?
Hai Webers
krisvr
female
Beiträge: 508
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Hallo
Je vindt haar geboorteakte p. 160 bij geboortes 1883, d.w.z.
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0511_112303_110914_DUT/inventarisnr/IRS0000029291090/level/file/scans-inventarispagina/10/scan-index/160/foto/511_9999_999_1895553_000_0_0189 = akte 1545.

In de kantlijn wordt verwezen naar de huw-akte van haar ouders, dus die kan je dan ook opzoeken. Of is dat net de vraag hoe je die vindt?

Kris
webersh
webersh
Beiträge: 34
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Beste,

Fijn dat U zo snel reageerde op mijn vraag, ik probeer bij het archief de gezochte gegeven te vinden maar zonder resultaat.
Bij mijn zoektocht vul ik volgende gegevens in;
"geboorte"
1783
1784
"speetjens"
en dan moet ik een rubriek aangeven maar zie geen verbanden met geboorten!!!
Mag ik nog en beroep op u doen ?

groetjes
Hai Webers
krisvr
female
Beiträge: 508
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Hallo
Je gaat ervanuit dat de gegevens goed geïndexeerd zijn. Zo werkt het echter niet bij search.arch.be (behalve bij het tabblad personen, maar die sectie is helemaal (nog) niet volledig). ;) :(

Je moet dus eerst naar de Thuispagina gaan, dan naar Burgerlijke Stand (voor de gezochte periode toch), dan naar provincie Antwerpen, dan naar Antwerpen (stad), dan aanklikken wat je nodig hebt. Ik klikte dus geboorteakten aan, dan koos ik 1883. Dan heb ik gezocht in index helemaal achteraan (ook dus 'doorbladeren'), daar vond ik dat de geboorteakte nr. 1545 had. Dan heb ik 'teruggebladerd' naar de akte van maart 1883.

Helpt je dit vooruit? Ik kan ook een gedetailleerde handleiding (met screenshots) maken indien gewenst.

mvg
Kris Van Rhode
webersh
webersh
Beiträge: 34
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Beste,

Met uw hulp de geboorteakte gevonden, zou ook graag de huwelijksakte van haar ouders inzien
maar weet niet hoe ik dat ga vinden, zie dat beschikbaar is vanaf 1881!!! en dat voor de kantlijn
het jaar 1880 vermeld staat,

misschien met hulp van uw tip op te sporen.

met vriendelijke groet
hai webers
krisvr
female
Beiträge: 508
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Hallo
Je klikte vermoedelijk ergens verkeerd (maar dat zie je niet in je browser eens je verkeerd klikte...).

De huwelijksakte staat op p 356 van de huwelijksakten van 1880,
zie https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0511_112303_110914_DUT/inventarisnr/I932237942/level/file/scan-index/356/foto/511_9999_999_682948_000_0_0006.

Je moet dus eerst teruggaan naar 'Antwerpen', dan klikken op 'huwelijksakten', dan het juiste jaar enz.
Opmerking: soms worden de akten niet per 'feit' (geb, huw, ovl) weergegeven, dan staat het jaar niet bij de 'soort' maar algemeen bij 'akten' van die gemeente.

Vraag maar als er nog wat is (maar ik 'hang' niet heel de dag aan de pc...)

Kris
webersh
webersh
Beiträge: 34
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Beste,

U heeft me prima kunnen helpen, nogmaals erg bedankt:


Hai WEbers
Antworten

Zurück zu „België“