Antworten

Huwelijk Arnoldus (De)Baeremae(c)ker en Francisca De Kimpe


vlaanderen1302
vlaanderen1302
Beiträge: 130
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Ik ben al een tijdje op zoek naar de huwelijksakte van dit koppel. De gegevens die ik heb teruggevonden zijn afkomstig uit de doopaktes van de kinderen in de PR van Wortegem en Bevere, namelijk :

- Doop Jacobus +/- 1658 en overlijden Bevere 26/11/1658
- Doop Jacobus : Wortegem 28/02/1662
- Doop Arnoldus Wortegem 19/03/1657 - overleden 08/04/1657 Wortegem
- Doop Magdalena Wortegem 28/11/1639
- Doop Joanna Wortegem 26/04/1651
- Doop Joannes Wortegem 30/10/1652
- Doop Joseph Wortegem 19/03/1657 - overlijden 05/04/1657 Wortegem
- Doop Livinius Wortegem 14/02/1655

Aangezien in deze familie de voornaam Arnoldus schering en inslag is (komt zoals overal in alle generaties terug) is de juiste Arnoldus moeilijk terug te vinden. Over de schrijfwijze van de naam van de echtgenote (De Kimpe) is er m.i. weinig twijfel aangezien deze in alle akten terugkomt.

Iemand enig idee waar ik de gegevens over dit huwelijk zou kunnen terugvinden. Ik heb het meest interesse in de ouders van deze Arnoldus.

Met dank voor elke tip die mij verder zou kunnen helpen.

Nog een bijkomend vraagje : zijn er hier nog mensen die de naam (De)Baeremae(c)ker en aanverwante schrijfwijzen onderzoeken ?

Henk Barremaecker
knaagmans1
knaagmans1
Beiträge: 3
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Ook bij De Kimpe kan de spelling variëren, want ik zie ergens staan de KIMPE/ de CIMPE / de CEMPE / de KEMPE
Juist in de akten die je mist zou een andere spelling kunnen staan
Huwelijk wellicht in naburig dorp waar de echtgenote vandaan kwam
Oost-Vlaanderen is zonder digitale klappers lastiger zoeken dan omliggende provincies

Over De Baerdemaeker hebben Willem de Ridder en Willy de Baerdemaeker veel uitgezocht, het lijkt een beroepsnaam die op meerdere plaatsen is ontstaan
Anna de Baermaecker, de moeder van de eerste Van Hanegem kwam uit de Asse-tak
https://www.huinegem.be/hanegem/baerdemaecker.htm
Doopgetuigen waren Henricus en Barbara de Baermaecker, geen directe familie van elkaar maar wel indirect

Dank voor je bericht, het zette mij op het juiste spoor van Elisabeth Vrijdagh, grootmoeder van Anna de Baermaecker

Henk van Hanegem
vlaanderen1302
vlaanderen1302
Beiträge: 130
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Beste,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Gelieve er wel rekening mee te houden dat de gegevens die bij mij op Geneanet staan waarbij er geen kopie van de aktes (media) staat gegevens zijn die ik nog niet nagekeken heb en van verschillende bronnen overgenomen zijn. Geleidelijk aan ben ik dan ook bezig met al die gegvens na te kijken en eventueel aan te passen.

mvg,

Henk barremaecker
Antworten

Zurück zu „België“