Inmiddels beantwoord in mijn andere bericht - Hulp gevraagd bij aanvullen gegevens Ate Jans, Friesland


mcbreas
female
Beiträge: 19
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Edit: inmiddels beantwoord in https://nl.geneanet.org/forum/viewtopic.php?f=5500&t=717442

Hallo,

Bij mijn onderzoek naar Ate Jans zit ik een beetje vast.

Wat ik tot nog toe heb:
Ate Jans, mogelijk geboren in 1725, gedoopt te Ferwerd 25-3-1725 (met bron), ouders Jan Nuttes & Trijntje Andries zoals vermeld op de doopakte van Ate.

Ate Jans is getrouwd met Uilkje Reinders (geboren 1740 geen bron, overleden 1814 met bron) en heeft met haar 3 kinderen:
Jan Ates (gedoopt te Ferwerd 16-9-1759 met bron), Eibert Ates (gedoopt te Ferwerd 3-5-1772 met bron) en Hendrik Ates (gedoopt te Ferwerd 3-5-1772 met bron).

Wat ik nog niet weet:
de exacte datum dat Ate Jans is geboren, de datum waarop hij is getrouwd met Uilkje Reinders, en de datum en plaats van zijn overlijden.

Ik zie online van alles maar tot nog toe weinig substantieels als in bevestigd met akten. Met wat ik nu heb kan ik er nog niet zeker van zijn dat de vader van Eibert Ates inderdaad "mijn" Ate Jans is, want die naam komt meer dan eens voor in die regio en die periode.

Wie kan mij een stukje verder helpen?

Alvast bedankt,
Margo

Zurück zu „Nederland“