Antworten

Mogelijke alternatieve geboorteplaats voor "Beezel, Prussie"


bdeblier
male
Beiträge: 10
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Overlijdensakte van Nicolas Joseph De Blier uit 1888, in Soy, Luxemburg, België zegt dat hij geboren is in "Beezel, Prussie", en dat hij 83 jaar oud was. Ik heb de registers van de burgerlijke stand voor Beesel, Limburg, Nederland rond die periode uitgevlooid en helaas niets aangetroffen. Z'n vader was rond die tijd daar in de buurt gestationeerd als douanier. Andere kinderen zijn geboren in 1799 in Nederweert (NL), in 1801 en 1803 in Meerlo (NL), in 1808 in Zolder (B), en in 1811 in Soy. Welke andere plaats(en) buiten Beesel zou dit nog geweest kunnen zijn? Eventuele buurgemeentes die ik zou kunnen proberen te doorspitten waar in de tijd van Napoleon douaniers gestationeerd waren? Ik weet dat er destijds gemeentes waren waar de administratie in het Duits gedaan werd, en het zou kunnen dat er daarmee misschien een verwarring geweest is Prussie / Pruisen.
anaesthetist
male
Beiträge: 330
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
volgens de huwelijksakte 19.10.1835 te Soy is er in de huwelijksbijlagen geen geboorteakte overlegd, maar een acte de notoriété
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9RJ1-HK4?i=599&cc=2138510&cat=309470
dus er zal in Beezel verder geen bewijs van zijn geboorte te vinden zijn

mvg,
Peter
bdeblier
male
Beiträge: 10
Eingabeform: Text
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Die had ik over het hoofd gezien - hartelijk bedankt! Dat lost dat probleem ook alweer op.
Antworten

Zurück zu „Nederland“