Antworten

akte de ridder joseph

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
mvranckaert
mvranckaert
Beiträge: 943
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
graag volledige vertaling aub
mvg marina
Dateianhänge
de ridder joseph franse akte (2).jpg
jachterberg
male
Beiträge: 959
Marina, al weer eentje:

Het jaar 1842, 24 dec. om 10 uur 's morgens zijn voor ons Philip de Baan, Schepen en Officier van de Burgelijke Stand van Mechelen , Prov. Antwerpen verschenen,
Jacques de Ridder, metselaars knecht, 27 jaar , geb. te Mechelen en wonend sectie E, nr 69, rue de Cimetere, vader van het kind en Pierre de Ridder werkman steengroeve, oud 22 jaar en neef van het kind, wonende in Mechelen, de welke ons hebben verklaard dat gisteren om zes uur 's avonds in de woning van zijn ouders in Mechelen is overleden Joseph de Ridder, geboren 27 feb 1840, alhier wonende, kind van Jacques de Ridder en Jeanne Marie Geels, oud 30 jr, geboren in Mechelen, echtgenote en hebben de verschenenen na voorlezing verklaard niet te kunnen schrijven.
Opgemaakt , stadhuis van Mechelen, de dag, maand, jaar hier boven
mvranckaert
mvranckaert
Beiträge: 943
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
dank u wel
gr marina
kvoet
male
Beiträge: 3124

Re: akte de ridder joseph

Beitrag von kvoet »

Goedenavond,

Enkele aanvullingen, als u me toestaat:
- volgens mij is het adres: sectie E, nr. 65 rue du Cimetière (Kerkhofstraat, maar die situeert zich nu in Walem).
- het kind is om 10 uur 's avonds overleden
- Joseph de Ridder is geboren - volgens de akte - op 17 februari 1840
- de moeder heette volgens mij Jeanne Marie Geets

Mvg
Kris
mvranckaert
mvranckaert
Beiträge: 943
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
dank u wel
mvg marina
Antworten

Zurück zu „Paleografie, transcriptie en oude talen“