Antworten

search.arch.be

Raadpleeg het klembord van dit forum, alsmede de lijsten.
edwardn
edwardn
Beiträge: 1543
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Dirk,

Ik heb hier een oudere versie van Chrome onder Vista, nog eens opgestart en daar werkt het wel mee.
Gewoonlijk gebruik ik echter een browser onder Avast(Secure Browser). Ik denk echter dat het ook een Chrome-versie is die door Avast wordt beveiligd, ziet er in ieder geval exact hetzelfde uit als mijn oude Chrome en die werkt ook nog.


Edward
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Beiträge: 2598
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Heb de vraag van Dirk (zie p.4 onderaan, via cijfertje rechtsboven) & het antwoord van Edward
verplaatst naar het search.arch.be-topic, zo blijven meer forumvolgers op de hoogte...

Ook ik reken sedert ongeveer 1 week met 'minder vlotte werking' van search.arch. af.
Ik geraak wel tot in een bepaald dorp, kan daar bvb de geboorteaktes kiezen;
dan de 'gedigitaliseerde archiefdocumenten' opvragen - tot nu alles OK -
maar... als ik dan wil 'bladeren' d.m.v. de cijfertjes onderaan wordt alles 'zwart'...
Wel mogelijkheid tot bladeren via een omweg :
- rechts bovenaan op Sint-Andreaskruis klikken en
- dan kom je terug op blz. met de 'gedigitaliseerde archiefdocumenten',
- waar je dan een bladzijde kunt aanklikken en er bij geraakt...

>>> Dus telkens via die omweg... kost wat meer tijd... Wij werken met Firefox

mvg, Greta -
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10830
Vreemd, want hier draait alles momenteel normaal.
Zowel op mijn XP-computer met versie Firefox 52 nogwat, als op mijn Windows 7-computer met de laatste versie van Firefox.

Wellicht een oude waarschuwing die nog moet worden verwijderd (?).
dclaessens
dclaessens
Beiträge: 490
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Bedankt voor de reacties allemaal.
Nog geen antwoord ontvangen op mijn probleemmelding.
Het teken aan de wand dat er iets gewijzigd is aan serverkant, is het feit dat het op iPad ook niet (meer) werkt, met exact dezelfde symptomen. Totaal ander OS + Safari browser
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Beiträge: 2598
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Tijdens weekends en feestdagen wordt er niet gewerkt bij search.arch.
Ik ga dinsdag ook mijn bovenvermeld probleem eens voorleggen
en houdt jullie ook daarvan op de hoogte.
Fijn weekend allemaal. Greta
dclaessens
dclaessens
Beiträge: 490
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Antwoord ontvangen, hopelijk is volgende week alles opgelost


Geachte heer,

Een update van onze servers deze week heeft de werking van de viewer kunnen verstoren. Ook updates van Firefox of Chrome hebben problemen kunnen veroorzaken bij het bekijken van de beelden op onze website (zwart scherm na het eerste beeld of wit scherm bij het bekijken van de beelden op volledig scherm). Gelieve ons te verontschuldigen voor het ongemak.

Een update van het systeem zal begin volgende week plaatsvinden om het probleem met Firefox op te lossen. Wat Google Chrome betreft: bij tests met de laatste versie (75.0.3770.80) zijn er geen problemen meer gedetecteerd. Gelieve na te kijken of u de laatste versie hebt van uw browser, en of de extenties of advertentieblokkeerders de werking van de viewer niet hinderen.

Alvast bedankt voor uw geduld.

Met vriendelijke groeten,


Dienst Digitale Preservatie en Toegang
dclaessens
dclaessens
Beiträge: 490
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Als het goed is zeggen we het ook, men heeft woord gehouden met de update.
Bij mij werkt nu alles voorbeeldig op W10/Chrome, W7/FireFox en iPad/Safari.

mvg - Dirk
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Beiträge: 2598
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Inderdaad, alles OK - ook met Firefox. Bedankt voor de opvolging, Dirk.
Nu ook te lezen op de homepage van search.arch : https://search.arch.be/nl/

De update van de Belgische Parochieregisters en de Burgerlijke Stand
zal binnenkort wel via een nieuwsbrief worden gepreciseerd :
http://www.arch.be/index.php?l=nl&m=online-aanbod#4 (meer bepaald pt.4).

Nieuw alvast zijn de inventaris van de primitieve plannen van het kadaster :
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/ead/index/eadid/BE-A0550_007345_007065_DUT
en : de inventaris van de processen verbaal van de afpalingen van gemeenten :
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/ead/index/eadid/BE-A0550_007502_007197_DUT
mvg, Greta
edwardn
edwardn
Beiträge: 1543
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen

Re: search.arch.be

Beitrag von edwardn »

Ik kom nog even terug op de onmogelijkheid om documenten rechtstreeks in goede resolutie te downloaden van search.arch.
Daar is verandering in gekomen dankzij een goede ziel uit Vlaanderen. ;) Al een hele tijd geleden heeft J.V.D. een extensie gemaakt voor Chrome waardoor er op de documentpagina van search.arch een 'downloadknop' verschijnt. :D
Ik ontdekte het toevallig op het Franse forum:
https://nl.geneanet.org/forum/viewtopic.php?f=62&t=646482
Info van de maker en het bestand:
http://extore.space/inspire/fpaldfgfhlbojeimafjhemombelkejfm/

Minpuntje is dat het niet op oudere versies van Chrome werkt. Ik heb het even geprobeerd, op mijn Windows Vista versie van Chrome lukt het niet, op de Windows 10 versie van Chrome op een andere pc lukt het wel.
Ik kon het wel niet rechtstreeks installeren via Chrome Extensions, omdat het niet meer verschijnt in de Chrome Webstore, maar wel via een klein omwegje en het bestandje van de website waarop de maker het geplaatst heeft. En het werkt! Via de nieuwe knop wordt het bestand in de hoogste resolutie gedownload. Je kan daarna op de afbeelding inzoomen zonder kwaliteitsverlies en traploos. Een hele verbetering, jammer dat search.arch dit niet al eerder zelf heeft gedaan, een gemiste kans volgens mij.

Edward
verdonckw
verdonckw
Beiträge: 295
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Zijn er nog mensen die soms problemen hebben bij het oproepen van aktes?
Ik heb, zoals je kan zien in de bijlages wel regelmatig problemen met het openen van aktes. Ik heb dit zowel op een Windows pc als op een computer waar Linux Mint op staat. Dus de computer kan de oorzaak niet zijn.
Ik denk dat de servers van arch.be niet meer voldoen, er komt alsmaar meer informatie op te staan, en steeds meer mensen maken gebruik van arch.be als informatiebron.
Of zijn er nog andere mogelijkheden waarom deze problemen ontstaan?
Dateianhänge
arch be-2.jpg
Dit is Verdonck, die stoute gast,
Wiens kaekebeen elck een aen tast.
Op niemant, groot, noch kleijn, hij past,
Dies raeckte hij in 't werckhuis vast.
anno 1627
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Beiträge: 2598
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Je vraag op het daarvoor bestemde forumtopic geplaatst want zo meer kans op reacties.
Als regelmatig gebruiker van 'search.arch.' recent geen problemen ondervonden.
Maar, wellicht heeft het te maken met een grote 'poetsbeurt', zie : https://search.arch.be/nl/
Citaat : Wegens een technisch onderhoud aan het netwerk, is het mogelijk dat u aanstaande zondag, 1 maart 2020,
problemen ondervindt bij het raadplegen van de website.


En, t.a.v. iedereen - Positief is de grote update van januari voor elke provincie,
dat zowel voor de parochieregisters als voor de registers burgerlijke stand (aan te klikken).
Voor de P.R. van o.a. Aarschot, Vierves, Oostnieuwkerke, Beaumont, Leugnies, Solre-Saint- Géry, Masnuy-Saint-Jean,Écaussinnes-Lalaing, Bazel
en voor de B.S. verbetering van fouten in de beschrijvingen of toevoeging van ontbrekende pagina’s
>>> Altijd hun 'homepage' in de gaten houden om mogelijke blokkades in je stamboom misschien te kunnen oplossen. mvg, Greta
verdonckw
verdonckw
Beiträge: 295
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
greetjepittery hat geschrieben: 29 Februar 2020, 12:38 Je vraag op het daarvoor bestemde forumtopic geplaatst want zo meer kans op reacties.
Als regelmatig gebruiker van 'search.arch.' recent geen problemen ondervonden.
Maar, wellicht heeft het te maken met een grote 'poetsbeurt', zie : https://search.arch.be/nl/
Citaat : Wegens een technisch onderhoud aan het netwerk, is het mogelijk dat u aanstaande zondag, 1 maart 2020,
problemen ondervindt bij het raadplegen van de website.
...
Bedankt om het te verplaatsten, ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen.
De grote poetsbeurt begint pas vandaag, ik heb dit probleem al enkele weken. Misschien is daarom de poetsbeurt en het technisch onderhoud nodig, om die problemen weg te krijgen.
Met het opzoeken van aktes bij Familysearch.org heb ik geen problemen, wat de provincie Antwerpen toch betreft. Van de andere provincies weet ik niet waar ik het overzicht moet vinden. Maar ooit zal me dat wel lukken. ;)
Dit is Verdonck, die stoute gast,
Wiens kaekebeen elck een aen tast.
Op niemant, groot, noch kleijn, hij past,
Dies raeckte hij in 't werckhuis vast.
anno 1627
paucke8020
paucke8020
Beiträge: 17
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
verdonckw hat geschrieben: 01 März 2020, 09:30 Van de andere provincies weet ik niet waar ik het overzicht moet vinden. Maar ooit zal me dat wel lukken. ;)
Hier kan je akten zoek voor de rest van de wereld: https://www.familysearch.org/search/catalog
Gewoon de plaatsnaam ingeven...

Groeten,

Johan
verdonckw
verdonckw
Beiträge: 295
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Text
Den Stammbaum ansehen
Hey bedankt Johan, hier kan ik zeker mee verder. :)

mvg
Walter
Dit is Verdonck, die stoute gast,
Wiens kaekebeen elck een aen tast.
Op niemant, groot, noch kleijn, hij past,
Dies raeckte hij in 't werckhuis vast.
anno 1627
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beiträge: 10830
Premiumleden kunnen binnen de meeste Europese landen ook gewoon rechtstreeks via Geneanet in de indexen van Familysearch zoeken : https://nl.geneanet.org/fonds/individus/cercles/

Daarvoor klikken op 'Zoek' in de menubalk, en vervolgens kiezen voor 'Overzichtslijsten van genealogische verenigingen'. Op het selectiescherm dan 'Familysearch' selecteren, en namen, plaatsen, eventuele andere data invoeren, en dan op 'Zoek' klikken.

Op het kaartje onderin het selectiescherm is te zien van welke landen er data zijn te vinden via deze Premiumoptie.
Antworten

Zurück zu „Secundaire bronnen“