Antworten

Hvordan få kobblet sammen foreldre / barn etter å oppdaget en feil ?.

I dette forum kan man stille alle tekniske spørsmål som gjelder bruk av GeneaNets database  : ulike søk, personlige opplysninger osv. Oppgi konkrete eksempler hver gang du stiller et spørsmål : navn, tillegg…)

Moderator: reidars

erikhe
male
Beiträge: 2
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Problem; oppdaget i en anerad at en generasjon manglet, en feil med andre ord.      Jeg valgte, å  "plugge"  inn de manglende personer.  Resultat; jeg har problem med å få kobblet sammen riktige foreldre og barn, ( i reperasjons situasjonen,  - området - )

Hva må jeg gjøre ?    -    Hvordan rette opp de "nye feil" som har oppstått ?.
                              Hilsen
                        Eric Eriksson 
reidars
male
Moderator
Beiträge: 167
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
Hvilke personer i treet gjelder dette? Har du backup? Vanskelig å hjelpe deg uten detaljerte opplysninger.
erikhe
male
Beiträge: 2
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
De personene dettte gjelder er;
Ingeborg / Ingehjørg Erlingsdtr. Thornberg    gift m.  Torer Håkonson / Bergan

Tilknyttning til barn som jeg ikke får til;
Elin Torersdtr. f. 1277    -      Håkon Torerson f. 1280    -  Kristina Torersdtr. f. 1285

samme problem er med  Ingeborg / Ingebjørg s bror;
Alv Erlingson Thornberg  f. 1252  - død 1290.

Backup er mulig i geneanet, men jeg har alt safe i et annet uavhengig slektsprogram , som jeg bruker  som " kladd ".
Om noe skulle mistes i geneanet, er det litt merarb. men ingen krise for meg.

                        M.v.h.
            Eric Eriksson
                    erikhe
reidars
male
Moderator
Beiträge: 167
Eingabeform: Grafisch
Navigation: Grafisch
Den Stammbaum ansehen
[quote=erikhe post_id=1280083 time=1510929102]
De personene dettte gjelder er;
Ingeborg / Ingehjørg Erlingsdtr. Thornberg    gift m.   Torer Håkonson / Bergan

Tilknyttning til barn som jeg ikke får til;
Elin Torersdtr. f. 1277     -      Håkon Torerson f. 1280    -   Kristina Torersdtr. f. 1285

samme problem er med  Ingeborg / Ingebjørg s bror;
Alv Erlingson Thornberg  f. 1252  - død 1290.

Backup er mulig i geneanet, men jeg har alt safe i et annet uavhengig slektsprogram , som jeg bruker  som " kladd ".
Om noe skulle mistes i geneanet, er det litt merarb. men ingen krise for meg.

                        M.v.h.
             Eric Eriksson
                    erikhe
[/quote


Slik jeg forstår det trenger du for eksempel å knytte Elin Torersdtr Bergan f. 1277 til foreldre Ingeborg/Torer?
Jeg ser at du allerede har knyttet foreldre til førstnevnte, nemlig foreldrene ?? og ??. Disse må du fjerne (slette) først slik at Elin står uten foreldre og kun som en person i treet ditt. Deretter skal det ikke være noen kunst i å knytte henne til Ingeborg og Torer. Før du fjerner ?? og ?? må du klikke på de slik at du ser den unike identiteten til personen du fjerner. Når du har funnet korrekt identitet henter du ?? frem og sletter denne. Det er viktig at du har riktig identitet når du sletter, spesielt dersom du har flere personer registrert med ??.

Jeg forstår ikke helt hva som er feil med Alv Erlingson Thornberg f, 1252? Er han knyttet til feil foreldre?

Litt vanskelig å forstå helt hva du mener men hovedsaken er at dersom du knytter feil personer til hverandre, må du bryte den forbindelsen du har gjort før du kan knytte personer sammen påny. Har en person for eksempel foreldre så kan du ikke knytte den personen til nye foreldre uten først å ha fjernet vedkommende fra de første foreldre. Og husk: ?? er et individ i treet ditt!

Du bør absolutt ta backup av treet ditt. Håper du får det til.

Lykke til.
Antworten

Zurück zu „Tekniske spørsmål“