Antworten

Gutentag, ich suche hilfe! (Region Hannover)

scarafax
male
Stammbaum: Grafische Ansicht
Den Stammbaum ansehen
Erste entschuldigen, mein deutsch ist nicht so gut.
Mein name ist Kevin Stoové und ich forschung meine stammbaum.

Meine vorfahren weitesten ist Hendrik Stoove, geboren circa 1728 in Steyerberg, Königreich Hannover.
Ich weiß er war mit Anna Maria Scheer verheiratet. Und sie hatte einen sohn, Jan Hendrik Stoove, die in Bockhop geboren wurde.
Das is alles was ich weiß.

Jetzt möchte ich Steyerberg, aber ich weiß nicht, wie es in Deutschland funktioniert. Auf der suche nach vorfahren.
Wer kann mir Informationen? Oder kann jemand, der in diesem gebiet lebt suche nach Informationen fur mich?

Mein deutsch ist nicht gut, so lieber jemanden, der englisch spricht und schreibt.
Ansonsten werde ich mein bestes tun, um das verständnis weiter ... hahaha  :P

Herzliche Grüße,

Kevin Stoové

j1501
male
Hi Kevin,

here is one
- living in Germany (region Hanover)
- is speaking and writing English,
- interested to help

Regards

Sebastian

Let me know your e-mail-address because I think for your reason it is better to communicate by e-mail

scarafax
male
Stammbaum: Grafische Ansicht
Den Stammbaum ansehen
Hello Sebastian,

Thank you for your reaction!
If you dont mind i will talk with you in english.
Thats a lot more easier for me.

Like i wrote before in my best German, i traced back my family to about 1728. We dont have any documents from germany, but the son of Hendrik Stoove married in the Netherlands. The document about this wedding stated that he was born in Bockhop and his father in Steyerberg. His mother was a woman named Anna Maria Scheer. We dont have any information about where she was born, proberbly also in the area of Hannover. :)

I could drive to Hannover (it's about 4 hours for me) but since i dont know how everything works in Germany about genealogy it is a big risk. Also it would cost me a lot of money, wich i dont have at the moment since i recieved three children in the last two years. :p

Please send me an email at kevinstoove@hotmail.com so we can talk more about this.
Again thank you very much for your reply, i really appreciate it! :)

Greetings Kevin Stoové

Antworten

Zurück zu „Auswanderer“